Translate

Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΡΙΣΗ



Προς
Τους γονείς των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής του Συλλόγου Π.Ε. Νέας Σμύρνης
Αγαπητοί γονείς,
Είναι σε όλους μας φανερό ότι βιώνουμε από τις πιο δύσκολες χρονιές που έχουν γνωρίσει οι εργαζόμενοι από τη μεταπολίτευση και μετά. Η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ καταρ-γούν ότι κερδήθηκε με αιματηρούς αγώνες τα τελευταία 100 χρόνια. Οι ανατροπές στη ζωή μας παίρνουν χαρακτήρα «Αρμαγεδδώνα», εξελίσσονται με τρομακτική σφοδρότητα και σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Η ανεργία χτυπάει κόκκινο συναγερμό, οδηγώντας κάθε οικογένεια να έχει έναν τουλάχιστο άνεργο, οι μισθοί σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα κατρακυλούν, η ακρίβεια καλπάζει, στον ιδιωτικό τομέα κυριαρχεί η απόλυτη αυθαιρεσία του εργοδότη κι ο φόβος της απόλυσης, στο δημόσιο χιλιάδες συμβασιούχοι μένουν άνεργοι, ενώ προσλαμβάνονται ελαστικά εργαζόμενοι που δουλεύουν για μήνες απλήρωτοι, όπως οι α-ναπληρωτές ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση.
Ο κατάλογος είναι μακρύς και αφορά όλους μας. Η προσπάθεια της κυβέρνησης και των κατευθυνόμενων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης να στρέψουν τον ένα εργαζόμενο εναντίων του άλλου, το δημόσιο εναντίον του ιδιωτικού, τον άνεργο εναντίον του εργαζόμενου που παίρνει 700 ευρώ, το συμβασιούχο εναντίον του μόνιμου, τον εργαζόμενο στον ιδιωτικό τομέα εναντίον του συμβασιούχου, ένα και μόνο στόχο έχει, να κυκλοφορεί ελεύθερος ο λύκος για να μας κατασπαράζει έναν έναν.
Εκπαίδευση: Καταιγίδα της ερήμου
Σαρωτικές βαθιά αντιεκπαιδευτικές και αντιπαιδαγωγικές είναι οι αλλαγές που προωθούνται στην εκπαί-δευση.
Το Υπουργείο ανακοινώνει μεγάλης έκτασης συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων μέσα στον επόμενο μήνα.
Θέλει να συγχωνεύσει σχεδόν όλα τα συστεγαζόμενα σχολεία στη Νέα Σμύρνη, ενώ σε άλλες περιοχές, επιχειρεί να διαλύσει και να διοχετεύσει τους μαθητές των «μικρών» σχολείων σε γειτονικά. Φυσικά θα καταργήσει με τους τρόπους αυτούς εκατοντάδες σχολεία.
Οι στόχοι του υπουργείου είναι και βαθιά αντιεκπαιδευτικοί και δεν έχουν καμιά σχέση με την ανα-βάθμιση των σχολείων και της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Θα δοθούν λιγότερα λεφτά για την παιδεία. Τα τμήματα θα φτάσουν και θα ξεπεράσουν τα σημερινά ανώτερα όρια, οι μαθητές θα στοιβαχθούν στα γνωστά ακατάλληλα κτήρια και η κυβέρνηση θα προσλαμ-βάνει λιγότερους εκπαιδευτικούς. Απ’ ό,τι φαίνεται από τις ανακοινώσεις το Υπουργείο παιδείας θεωρεί απολύτως φυσιολογικό οι μαθητές να διανύουν μέχρι 10 χιλιόμετρα(!!!) και να χρειάζονται ως και μισή ώρα για να φτάσουν στο σχολείο τους (!!!).
Δραστικές περικοπές στην αντισταθμιστική εκπαίδευση δηλαδή στην εκπαίδευση που απευθύνεται σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα τμήματα υποδοχής που τόσο έχουν ανάγκη τα αλλοδαπά παιδιά δε λειτουργούν, ενώ θα συρρικνωθούν δραματικά τα τμήματα ένταξης που αφορούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σχέδια για υπαγωγή των σχολείων και νηπιαγωγείων στους «Καλλικρατικούς» δήμους με μεταφορά των υποχρεώσεων του κεντρικού κράτους σ’ αυτούς που λόγω των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, θα μετακυλήσουν στους γονείς τις οικονομικές ευθύνες, δηλαδή το κόστος λειτουργίας των σχολείων.
Ήδη φέτος δόθηκαν λιγότερα χρήματα στα σχολεία. Οι σχολικές επιτροπές (που θα καταργηθούν τον επόμενο μήνα) έχουν πολύ λιγότερα χρήματα από κάθε άλλη χρονιά. Θα μπορούν να καλύπτουν τα σχο-
λεία τις ανάγκες τους στο άμεσο μέλλον ή θα αναγκάζονται οι γονείς να πληρώνουν μέρος των αναγκών του σχολικού προϋπολογισμού είτε άμεσα είτε έμμεσα (με αύξηση δημοτικών τελών). Να σημειώσουμε ότι φέτος στον προϋπολογισμό του 2011, το ποσοστό των δαπανών για την παιδεία είναι κάτω του 3%, το χαμηλότερο των τελευταίων 50 χρόνων.
Μετατροπή όλων των σχολείων σε 12θέσια ολοήμερα νέου αναμορφωμένου προγράμματος.
Σύμφωνα με την εμπειρία γονιών και εκπαιδευτικών στο «νέο» σχολείο:
Ο κατακερματισμός της γνώσης, ο τεμαχισμός σε δεκάδες γνωστικά αντικείμενα δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται. Το «νέο» σχολείο είναι ένα δημοτι-κό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού 7ωρου. Επιπλέον, πουθενά δεν έχουμε δει μέχρι τώρα, μια μελέτη ή μια έρευνα, να τεκμη-ριώνει πού στηρίζεται αυτό το πρωτοφανές μοντέλο σχολείου, που επιβαρύνει τα παιδιά του Δημοτικού με 1.274 ώρες υποχρεωτικής διδασκαλίας το χρόνο, μακράν τις περισσότερες για όλες τις χώρες του ΟΟ-ΣΑ! Επισημαίνουμε ότι, στη σχετική λίστα, ακολουθεί η Αυστραλία με 954 ώρες και η Ολλανδία με 940. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 769 ώρες το χρόνο, ενώ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι λίγο περισσότερες και φθάνουν τις 781 το χρόνο !
Και βέβαια, η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά.
Αυτό είναι το λεγόμενο «Νέο Σχολείο». Με εξαντλημένους μαθητές που δουλεύουν 35ωρο τη βδομάδα, με περικοπές δαπανών, με –τουλάχιστον-25 μελή τμήματα, με δραματικό περιορισμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών, με γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, με προοπτική δημιουργίας σχολείων-μεγαθήριων που δοκιμάστηκαν και απέτυχαν (πολυδύναμα).

Δυστυχώς, η παιδεία οδηγείται σε μια ακόμη υποβάθμιση.
ΕΝΙΑΙΟ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ, ΔΗΜΟΣΙΟ, ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ

Απέναντι σε ένα τέτοιο τύπο σχολείου, απέναντι στην πλήρη διάλυση της δημόσιας παιδείας, το εκπαι-δευτικό κίνημα δεν μπορεί να συναινεί ούτε να υπογράφει συμφωνίες σιωπής. Δεν μπορεί ακόμη, να έχει το ρόλο του παθητικού θεατή που παρατηρεί από απόσταση και σημειώνει ως αδιάφορος «διαιτητής» θετικά ή αρνητικά σημεία. Οφείλει να πάρει ξεκάθαρη θέση και να οργανώσει την αγωνιστική δράση.
Δεν υπερασπιζόμαστε το παλιό σχολείο.
Παλεύουμε για ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν σχολείο που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέ-ροντα των μαθητών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση, θα τα μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο, θα τα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, με περιεχόμενο απαλλαγμένο από την παπαγαλία, το μυστικισμό , το ρατσισμό, ένα σχολείο χωρίς απο-κλεισμούς.
Ένα σχολείο με μόνιμους εκπαιδευτικούς που θα επιμορφώνονται σε τακτά διαστήματα.
Ένα σχολείο με λιγότερη ύλη, περισσότερη χαρά και πολιτισμό για τα παιδιά.
Ένα σχολείο που δεν υποχρεώνει τους γονείς να πληρώνουν από την τσέπη τους.
Ένα σχολείο που θα διαθέτει το απαραίτητο προσωπικό για όλες τις ανάγκες των μαθητών (παράλληλη στήριξη, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λ.π.)
Σ’ αυτό το σχολείο όλες οι σημερινές ειδικότητες (νέες τεχνολογίες, εικαστικά, θεατρική αγωγή, ξένων γλωσσών, κ.λπ.) είναι εξαιρετικά χρήσιμες κι απαραίτητες για να συμβάλλουν με τη συμμετοχή και την προσφορά τους στο σχεδιασμό της διδακτικής πράξης μαζί με το δάσκαλο, ώστε να χρησιμοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία, αλλά και η ανθρώπινη κουλτούρα και καλλιτεχνική δημιουργία για την αποτελεσματικότερη επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.

Χρειαζόμαστε, μια Παιδεία για την οποία το κράτος θα διαθέτει το 5% του ΑΕΠ και δεν θα συνδέεται με την οικο-νομική ασφυξία των αγορών.
Έχουμε ανάγκη από μια Παιδεία που δεν θα εκχωρεί τα προγράμματα σπουδών και την απαραίτητη χρηματο-δότηση στις επιχειρήσεις, στους σπόνσορες και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Μια Παιδεία που θα υπηρετεί τη συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση για όλα τα παιδιά.
Εργαζόμενες, εργαζόμενοι, αγαπητοί γονείς,
στους καιρούς της κρίσης και της αντεργατικής επίθεσης είναι μονόδρομος η οργάνωση, η αντίσταση, η αλληλεγγύη, η συναδελφικότητα.
Να εμποδίσουμε ΤΩΡΑ τα σχέδια της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης στο όνομα της κρίσης και του χρέους. Η παιδεία δεν μπορεί να θεωρείται «κερδοφόρα ανταποδοτική υπηρεσία», που προσφέ-ρεται για επένδυση σε οποιοδήποτε ιδιώτη θεωρεί ότι έχει οικονομικό συμφέρον. Τα σχολεία δεν είναι επιχειρήσεις. Ούτε οι μαθητές είναι πελάτες.

Η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και γι αυτό πρέπει να είναι πραγματικά δημόσια και δωρεάν, για όλα τα παιδιά.
Αγαπητοί γονείς,
Είναι η ώρα ενώσουμε την αγωνία μας, την οργή μας και τις ελπίδες μας.
Σας καλούμε να αγωνιστούμε μαζί.
Για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

1 σχόλιο:

  1. ...traigo
    sangre
    de
    la
    tarde
    herida
    en
    la
    mano
    y
    una
    vela
    de
    mi
    corazón
    para
    invitarte
    y
    darte
    este
    alma
    que
    viene
    para
    compartir
    contigo
    tu
    bello
    blog
    con
    un
    ramillete
    de
    oro
    y
    claveles
    dentro...


    desde mis
    HORAS ROTAS
    Y AULA DE PAZ


    COMPARTIENDO ILUSION


    CON saludos de la luna al
    reflejarse en el mar de la
    poesía...




    ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE MONOCULO NOMBRE DE LA ROSA, ALBATROS GLADIATOR, ACEBO CUMBRES BORRASCOSAS, ENEMIGO A LAS PUERTAS, CACHORRO, FANTASMA DE LA OPERA, BLADE RUUNER ,CHOCOLATE Y CREPUSCULO 1 Y2.

    José
    Ramón...

    ΑπάντησηΔιαγραφή